Zamknij

Wycieczka klasy 1A Liceum Ogólnokształcącego do Warszawy. W programie starówka, POLIN i Muzeum Iluzji

22:38, 13.06.2025 Aktualizacja: 08:00, 14.06.2025
Skomentuj zdjecia LO Lidzbark zdjecia LO Lidzbark

Wycieczka klasy 1A Liceum Ogólnokształcącego do Warszawy. W programie starówka, POLIN i Muzeum Iluzji

13 czerwca 2025 r. uczniowie klasy 1ALO z Liceum Ogólnokształcącego w Lidzbarku uczestniczyli w wycieczce edukacyjnej do Warszawy. Wyjazd odbył się pod opieką nauczycielek Ewy Mroczkowskiej i Pauliny Sekity.

W planie znalazły się trzy lokalizacje: Stare Miasto, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz Muzeum Świat Iluzji.

Stare Miasto w Warszawie

Warszawskie Stare Miasto to historyczna część stolicy, odbudowana po II wojnie światowej z niemal całkowitych ruin. Prace rekonstrukcyjne prowadzono w latach 1949–1963, bazując m.in. na obrazach Canaletta i dokumentacji archiwalnej. W 1980 roku obszar został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Znajdują się tu m.in. Zamek Królewski, Kolumna Zygmunta III Wazy, Rynek Starego Miasta oraz Barbakan.

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Muzeum zostało otwarte w 2014 roku na terenie dawnego getta warszawskiego. Dokumentuje ponad tysiąc lat obecności Żydów na ziemiach polskich – od średniowiecza po czasy współczesne. Wystawa główna składa się z ośmiu galerii tematycznych i obejmuje m.in. okres Rzeczypospolitej Obojga Narodów, rozbiory, II wojnę światową oraz emigrację po 1968 roku. Budynek muzeum zaprojektował fiński architekt Rainer Mahlamäki.

Muzeum Świat Iluzji

Muzeum Świat Iluzji znajduje się na Rynku Starego Miasta w Warszawie. Jest to placówka interaktywna, ukazująca zjawiska związane z optyką, złudzeniami wizualnymi oraz percepcją przestrzenną. Wśród eksponatów znajdują się m.in. pokój Amesa, pokój lustrzany, ściana cieni i tunel świetlny. Muzeum pełni funkcję edukacyjną, popularyzując wiedzę z zakresu nauk ścisłych.

Organizacja takiej wycieczki to przykład nowoczesnego podejścia do edukacji. Nauczycielki Ewa Mroczkowska i Paulina Sekita, podejmując się realizacji programu poza murami szkoły, pokazują, jak łączyć dydaktykę z otwartością na wartościowe inicjatywy edukacyjne. Ich zaangażowanie może być wzorem dla innych placówek i kadry pedagogicznej.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%